Genel Bilgiler

Yeni ikamet izni süreçleri hakkında hazırlanmış olan rehbere BURADAN ulaşabilirsiniz.

Türkiye'deki tüm uluslararası öğrencilerin öğrencilik süreleri boyunca öğrenci ikamet izni almaları gerekmektedir. Göç İdaresi Başkanlığı'nın yeni kararı uyarınca öğrenciler, ikamet izni başvuru belgelerini Uluslararası Öğrenci Ofisi'ne teslim edeceklerdir.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından 5 dilde hazırlanmış olan “Öğrenci İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?” broşürleri aşağıda sunulmuştur.

İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Başkanlığı tarafından 5 dilde hazırlanmış olan “Öğrenci İkamet İzni Başvuru Süreci” kitapçıkları aşağıda sunulmuştur.

Belgelerinizi Uluslararası Öğrenci Ofisine teslim etmek için son tarih, Göç İdaresi Başkanlığı’nın ilgili internet sayfasından (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) başvuru formunu oluşturduğunuz tarihten itibaren 7 gündür. Uluslararası Öğrenci Ofisi, tüm öğrencilerimizin evraklarını toplayıp Göç İdaresi Müdürlüğü'ne teslim edecektir. İkamet başvuru sürecinizde gecikme yaşanmaması adına belgeleriniz eksiksiz olarak Uluslararası Öğrenci Ofisine teslim etmeniz gerekmektedir.

Öğrenci İkamet İzni başvuru işlem adımlarını aşağıda görebilirsiniz:

1.Adım: Başvuru formunun İl Göç İdaresi Müdürlüğü'nün ilgili internet sayfasından (https://e-ikamet.goc.gov.tr/) oluşturulması gerekmektedir. Başvuru formuna girdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olunuz.

2.Adım: Ofisimize gelirken aşağıda detaylarını görebileceğiniz diğer belgeleri de eksiksiz hazırlamanız gerekmektedir. Belgelerin neler olduğu ve nasıl hazırlamanız gerektiği hakkında bilgileri lütfen dikkatle okuyunuz.

3.Adım: Tüm belgeleriniz hazır olduğunda, e-ikamet web sistemi üzerinden form oluşturma tarihinizden itibaren 7 gün içerisinde belgelerinizi Ofisimize teslim etmeniz gerekmektedir. İlgili personeller belgelerinizi kontrol edecek ve dosyanın tam olması durumunda alarak İl Göç İdaresine teslim edecektir. Eksik belgeniz olması durumunda belgeniz Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından teslim alınmayacaktır. İkamet izni başvuru sürecinizin uzamaması için lütfen Uluslararası Öğrenci Ofisine gelirken belgelerinizin tam olduğundan emin olunuz.

4.Adım: İkamet kartınızı aldığınızda, kartınızın ön ve arka yüzünün bir kopyasını kayıtlı olduğunuz Öğrenci İşleri Birimine iletmeniz zorunludur. 

ÖNEMLİ NOTLAR:

Kayıt dondurma, mezuniyet ve ders kaydı yapmama, üniversitemizden çıkarılma, kayıt sildirme durumlarında öğrenciliğiniz pasif duruma düşer ve pasif öğrenci durumundaki öğrenciler herhangi bir öğrencilik hakkından yararlanamaz. Bu durumdaki öğrenciler, Üniversite tarafından Göç İdaresi Başkanlığı'na bildirilir ve öğrencilik ikametiniz sona erer.

ÖĞRENCİ İKAMET İZNİ BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER

  1. İkamet İzni Öğrenci Kayıt Başvuru Formu 
  2. Dört (4) Tane ICAO Standartlarına Uygun ve Biyometrik Fotoğraf 
  3. Pasaport, Vize (varsa) ve Giriş Damgalarının Fotokopileri 
  4. İkamet izni Kartının Fotokopisi (varsa) 
  5. Öğrenci Belgesi
  6. Kalacağınız Adres Bilgilerini Gösterir Belge 
  7. Sağlık Sigortası
  8. İkamet İzni Belge Bedelinin Ödendiğine Dair Makbuz 
  9. Öğrenciler için Hak ve Yükümlülükler Formu
  10. Beyan/Kontrol Belgesi
  11. 18 Yaş Altı Öğrenciler İçin Doğum Belgesi ve Ebeveynin Muvafakatnamesi 
  12. Ulusal elektronik tebligat sistemi adresi (sadece uzatma başvuruları için)